Cuma, 2024-04-19, 11:38 PM
Hoş Geldiniz Misafir | Üye Ol | Giriş

FİZİĞİN EĞLENCELİ DÜNYASI

Site menu
 
 

    Kategoriler
    ÖĞRENCİLİK [6]
    İNSANA DAİR [4]
    HAYATIN İÇİNDEN [4]
    Anket
    Sitede Hangi bölüm daha çok geliştirilsin
    Tüm Cevaplar: 1371

    Toplam Bağlı Kişi: 1
    Misafir: 1
    Kullanıcı: 0
    Ara

    Hayata dair

    Ana Sayfa » Dosyalar » ÖĞRENCİLİK

    VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLKELERİHIZLI OKUMA
    [ ] 2009-03-26, 6:54 PM

    VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLKELERİ

    A-    DERSTEN ÖNCE UYULMASI GERKEN İLKELER:

    1.      Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.

    2.      Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümden gelim, tüme varım gibi) sayısal dersler çalışırken mutlaka metodu olarak yazarak çalışma metodu uygulanmalıdır.

    3.      Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.

    4.      Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrım yapılmalıdır.

    5.      Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.

    6.      Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.

    7.      Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi, gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.

    8.      Çalışkan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir.

    9.      Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir.

    10.  İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.

    11.  Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.

    12.  Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.

    13.  Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.

    14.  Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.

    15.  Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır.

    B – DERS ESNASINDA UYULMASI GEREKEN İLKELER:

    1.      Sınıfta dersler iyi dinlenmesi, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlamadığı yeri anında öğretmenine sormalıdır.

    2.      Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönetilen sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.

    3.      Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.

    4.      Derslerde devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.

    5.      Sınavlarda soruların cevaplarına geçilmeden önce cevaplar zihinsel tasarlanmalı, kağıtlar verilmeden önce mutlaka kontrol edilmelidir.

    C – DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKEN İLKELER:

    1.      Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir.

    2.      Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin unutulmayacağı hatırdan çıkarılmamalıdır.

    3.      Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da  olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır.

    4.      Zor anlaşılan konular en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır.

     

     

    Kategori: ÖĞRENCİLİK | Yazar: fizikdunyasi
    Görüntüleme: 1012 | İndir: 0 | Oylar: 0.0/0 |
    Yorumlar: 0
    Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum ekleyebilir.
    [ Üye Ol | Giriş ]